'' Gideceğiniz yeri bilmiyorsanız ,vardığınız yerin önemi yoktur ''. P Drucker
Sayfalar
21 Kasım 2012 Çarşamba
Sosyal Medyada Pazarlama için Önemli Hususlar !
Merhaba Arkadaşlar ,
Aranızda Sosyal Medya Alanında iş arayışı olan arkadaşlarıma bu faydalı pazarlama bilgilerini paylaşıyorum.
Sosyal Medyada Pazarlama İçin Önemli Hususlar !
Hedef kitleniz ne okumayı, ne izlemeyi veya neyi öğrenmeyi sever? Yapmanız gereken şey bu soruyu yanıtlamak için yeni fikirler üretmek veya firmanızın içerisindeki etkili hikayeleri su yüzüne çıkarmaktır. Hikaye denince aklınıza peri masalı gelmesin. Hikayeden kast ettiğimiz, yaptığınız çalışmaların gerçek dünyada hangi şekillerde var olduğudur.
Aşağıda, küçük çaptaki işlerinizi geliştirmenizi ve başarılı bir sosyal medya stratejisi yaratmanızı sağlayacak bir fikrin veya hikayenin içermesi gereken 6 maddeyi bulabilirsiniz:
1. Doğruluk.
Doğruluğun yarattığınız her şeyin köşe taşı olduğundan emin olun. İnternet üzerinde paylaştığınız fikirlerin ve hikayelerin içeriği gerçek insanları, gerçek durumları ve gerçek hisleri kapsasın. Elinizden geldiğince anlatmayı değil, göstermeyi seçin. Ürününüzü gerçek dünyada olduğu gibi gösterin. Sunduğunuz ürünün müşterilerinizin hayatlarına nasıl bir katkı sağlayabileceğini, sorunları çözebileceğini ve ihtiyaçlarını karşılayabileceğini gözler önüne serebilmelisiniz. İçeriğiniz hikaye anlatmak değil, gerçek bir hikaye anlatmak olmalı.
2. Odak Noktası.
İçeriğinizin amacı ne? Anahtar mesaj ne anlatıyor? Söylediğiniz şeyleri niçin söylüyorsunuz ve başarmak istediğiniz hedef ne? İçeriğinizin ana hattını tek bir cümleyle ifade edin. Bu sayede neye odaklandığınız ve okuyucunuzun hangi mesajı alması gerektiğinde daha açık olursunuz.
3. İnsan.
İyi bir içerik insan elementini de içermelidir. Neden mi? Çünkü okuyucularınız insandan başkası değil. Bunu göz önüne alıp içeriğinizi sıradan bir insana hitap edecek şekilde hazırlamalısınız. Başka firmalara ürün satan bir firmaysanız bile ürünlerinizin ve hizmetlerinizin insan hayatını nasıl etkilediği üzerinde durun. İnsan hakkında yazarken inanılır olabilmek için spesifik, anlaşılır olabilmek için evrensel olun.
4. Tutku.
Yapmanız gereken şey çok basit: ciddiye almak. Eğer hakkında yazdığınız şeyi ciddiye almazsanız, okuyucunuz da sizi ciddiye almaz. Unutmayın ki siz umursamaya başlayana kadar kimse umursamaz. Yaptığınız şey için tutkulu olun ve yaptıklarınızla ilgili en tutkulu müşterilerinizi sizin hikayenizi kendi ağızlarından paylaşmaları için teşvik edin.
5. Orijinallik.
İçeriğiniz bahsettiğiniz konuyla ilgili yeni bir bakış açısı sunabilmeli. Hedef kitlenize sunduğunuz bu içerikle ilgili yeni olan ne? Bir köpeğin bir insanı ısırmasında ilginç hiçbir nokta yoktur; ancak, bir insan bir köpeği ısırırsa, işte bu yeni bir hikayedir.
6. Şaşırtma.
İyi hikayeler beklenmedik olanlardır. Okuyucularınızın merakını arttırın ve onları şaşırtın.
Bu maddelerin hepsini veya çoğunu içeren bir online içerik hedef kitlenizin dikkatini çeker ve onlara hitap eder. İşin özünde, bu elementlere sahip bir hikaye okuyucularınızın firmanızı bir insan gibi algılamasını ve yaptığınız işin canlı, nefes alan ve gerçek insanlar tarafından yürütüldüğünü anlamasını sağlar.
Kaydol:
Kayıt Yorumları (Atom)
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder