Hayatımızın en önemli parçası olan sosyal medya artık insan kaynakları içerisinde de fazlasıyla yer almaya başladı.Nitelikli iş gücünü işverene kazandırmak , çalışanların kurumsal bağlılığını artırmak , kurumsal imajı daha iyiye çıkarmak İnsan kaynakları departmanlarının misyonudur .
Türkiye de şu anda 31 milyon Facebook kullanıcısı yaklaşık 1 milyondan fazla Linkedin kullanıcısı bulunmakta.Ve biz insan kaynakları yetkilileri olarak artık sosyal medyayı fazlasıyla aktif kullanıyoruz. Nitelikli iş gücü için sosyal medya mecraları sayesinde milyonların aktif olarak var olduğu ortamda veri tabanına erişim sağlayabiliyoruz. Bu veritabanı, şirketler için, başvuran adayın kim olduğunun hakkında,nelerden hoşlandığından ,neler yaptığına kadar işverene bilgi verebilmektedir.. Böylece nitelikli iş gücünü daha doğru tespit edebilmekteyiz. Bir blog sayfasının oluşturulması ve şirket çalışanlarının düzenli bu sayfaya kendi uzmanlık alanlarıyla ilgili bilgilerini , tecrübelerini ,tavsiyelerini yazmaları, insanların şirket hakkında bilgi sahibi olmasını aynı zamanda kurumun marka bilinirliğini de arttırmaktadır.
Çalışanların sosyal medyadaki imajı çok önem kazanmıştır .Bir şirket hakkında bilgi almak yada şirketi kötülemek sosyal medya ile çok daha kolay bir hale gelmiştir. Bu sebeple çalışanların sosyal medya imajı ile kurumsal imajı doğru orantılı olmalıdır. Personel yönetiminde sadece şirket çalışanlarını değil , şirketten ayrılmış , emekli olmuş kişileri sosyal medya sayesinde bir arada tutarak , kişiler arası etkileşimi sağlar ve bilgi akışını arttırır. Sosyal medya , şirketlerin stratejilerini etkileyen en büyük faktör olmasının yanında insan kaynakları ile içe içe girmiş durumdadır. Bu sebeple iş arama modellerimiz ve nitelikli personel bulma modellerimiz sosyal medya dinamiklerine göre şekillenmektedir.
İşveren ve çalışan tüm arkadaşlarıma sevgiler...
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder